L’Obridor

Acabo de perdre 120 €. El manyà d’urgències 24 hores diumenges i festius els acaba de guanyar. Dia de la mona. Sortir de casa al matí per anar al dinar familiar a 108 km de casa i veure que no pots tancar la porta amb clau. Pensar ‘oh no’ i marxar amb la porta només tancada de cop.

Tornar a casa amb la mona a la panxa i comprovar que no pots entrar a casa teva. Adonar-te que a sobre portes una barra de pa i mitja dotzena d’ous de pagès que t’han regalat. Buscar un manyà. Trucar-lo. Parlar amb una noia que no parla la llengua que tu parles. Recordar que diuen que els catalans tenim poca fidelitat a la nostra pròpia llengua i perdre la paciència al veure que no és qüestió de jugar-te-la. Esperar. Donar voltes a la frase ‘Qui espera desespera’.

Però com que pagant Sant Pere canta el manyà no tarda mil anys. Tornar a creure en Déu quan veus que el manyà arriba. Veure que el manyà no se’n surt amb el súper mètode de la radiografia i els copets. Ni tan sols fent saltironets tipus Lord of the Dance. Res a fer. Pensar ‘oh no’ una altra vegada. Cops de porta. Molts cops. Suor a l’esquena del manyà i de sobte les paraules ‘Hauré de foradar la porta’.

Ahir algú va intentar entrar a casa, jo era dins, amb pijama i em vaig espantar molt. Però de sobte vaig pensar que no podia ser que fos cap lladre i vaig mirar pel forat de la porta. Vaig veure un noi. Vaig cridar ‘eeeeh però què fassss?’, em va semblar que se sorprenia i el noi va marxar. Vaig pensar que era un veí que no conexia que s’havia confós de porta. I me’n vaig oblidar.

Acabo de perdre 120 €. El manyà d’urgències 24 hores diumenges i festius els acaba de guanyar. Dia de la mona. Portar tota la tarda pensant en els 108 membres de la família del veí i no poder fer res. Pensar que es mereixeria un bon sermó. Espantar-te pensant que potser algú volia fer el cop.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a L’Obridor

  1. AlImbUrg ha dit:

    Són uns lladres!! amb tu encara s’hi ha estat estona un cop va venir a casa un amic i amb el cuento de la radiografia va tardar 2min en obrir la porta i va cobrar el mateix!! LLADRES!

  2. Zincpiritione ha dit:

    Igual a canvi de la barra de pa i la mitja dotzena d’ous de pagès(!) el manyà t’hauria fet un descompte important…

  3. Rock'n'roll ha dit:

    Hauràs de canviar la porta?? això si que és pasta gansa!

  4. karbeis ha dit:

    Mira, pensa que hagués pogut ser pitjor si qui hagués obert la porta hagués estat el lladre i no el manyà.

  5. Tots aquests que quan els veus penses que son uns pringats (mecanics, manya, electricistes, etc) cobren una de pasta impressionant. D’acord que s’embruten les mans pero…
    Jo l’altre dia vaig haver de pagar 150 euros de la grua; vaig deixar el cotxe en un d’aquells carrers que es canvia de banda cada 15 dies.

  6. marta ha dit:

    Cada cop ho veig més clar.
    Les professions del futur són: manyà, polític o cantant d’OT.

Deixa un comentari

