Sant Joan

Rocky Horror - Poste

Sant Joan, solstici d’estiu, té un punt màgic, diuen, i això que segurament no es deu correspondre exactament amb el 23 de juny. Però poc importa aquest detall i tot s’omple del rotllo dels petards (que no m’agraden i que em fan por), de l’olor de pólvora i de la sensació ‘bona revetlla’ que sembla que porta implícit que és una d’aquelles nits que han de ser genials i que tot el món mundial menjarà coca, beurà cava i acabarà la nit a la platja, begut, drogat i follat, si pot ser.

Abans d’ahir vaig tenir un dia de mals auguris. Com que era l’últim dia que treballava i era divendres vam anar a dinar al lloc on cada divendres celebrem que és divendres amb la idea de menjar el que sempre mengem al lloc on cada divendres mengem el mateix per celebrar que és divendres i que mengem el que mengem cada divendres. Va resultar que justament abans d’ahir la carta era diferent. Mal auguri número 1. El segon mal auguri va ser anant de la feina al metro llegint en conya els anuncis dels ‘postes’ de publicitat. Normalment, aquests postes tenen missatges fàcils i directes tipus ‘Atrévete’ o ‘Si lo pruebas no podrás dejarlo’ o ‘Se acerca la hora’ o ‘La tecnología ya está aquí’ i imatges rares, per exemple l’Atrévete seria l’anunci d’un perfum, el Silopruebasnopodrásdejarlo el d’un formatge, el Seacercalahora el d’una agència de viatges i el Latecnologíayaestáaquí el d’una marca d’impressores. Doncs abans d’ahir el missatge era Stay Alive. Brrrrrrrrrrr.

Amb el pes d’aquests mals auguris vaig decidir-me a anar a ca la Francis. La depilació és una mena de tractament místic, el dolor i la sensació de ‘fer net’, més enllà de la cosa estètica. Et concentres en històries que et vols treure del cap i quan la depiladora estira fort penses ‘fora, s’ha acabat’. Fa mal i et cagues en tot però després notes que t’has alliberat d’una `càrrega’ i que estàs més relaxada i més suau. És fantàstic.

Era Sant Joan i una amiga m’havia convidat a una celebració de tarda amb famílies i criatures. Com que no tinc nens i últimament aquest tema m’entendreix, em venia molt de gust anar-hi. És la típica cosa que et fa vergonya reconèixer. Costa més expressar els bons sentiments que no pas els dolents. Curiós. Tot i això, finalment vaig preferir no anar-hi. I pel que fa a les opcions nocturnes, eren fora de Barcelona i les havia descartades directament. I només quedava una festa que organitzaven uns veïns. O la solitud que, a part de la novel·la de Caterina Albert (Víctor Català), també era una opció.

De totes maneres, em disposava a fer un Sant Joan místic, cosa que havia decidit que voldria dir netejar el pis, sopar sushi i escoltar música aprofitant que era Sant Joan i que els veïns no es queixarien. Vaig entrar al Cortinglés (odio el Cortinglés) perquè m’havien dit que hi venien safates de sushi tot i que sempre que hi he anat ja no en quedaven. Aquest cop –Oh sí!- vaig tenir el gust d’agafar l’última safata. Fins i tot diria que vaig veure un noi darrera meu posar-se les mans al cap dient Oh no Oh no. Això no sé si és un bon o un mal auguri.Vaig pagar i vaig marxar d’aquest centre comercial infernal sentint-me tan privilegiada com la Tita Cervera.

Al supermercat del costat de casa vaig comprar unes quantes Heineken perquè beure cava fa revetlla i beure cubates és una cosa que es fa en companyia. Però sobretot pensant que si baixava a la festa havia de baixar alguna cosa. A mi la cervesa no m’agrada gaire, potser des de la inauguració del pis que no en comprava. Però són tan boniques les ampolles de cervesa! Així, una mica carregada, amb les cerveses en una bossa i el sushi en una altra, vaig arribar a casa i vaig llegir en un cartell que s’havia anul·lat la festa. Toma mal presagi.

I vaig començar a netejar el pis com si fos una maruja accelerada. L’objectiu era també místic. Desfer-me de les coses que no volia. L’ideal hauria estat fer una foguera amb aquestes coses però em vaig limitar a deixar-les dins d’un contenidor. I vaig passar l’aspirador perquè s’endugués la brossa i les boletes de pel de gat. I vaig fregar algun plat brut abandonat a l’aigüera. I vaig netejar el lavabo. I vaig fregar. Déu n’hi do com vaig enllestir mentre sonava The Selecter.

Tanta activitat va deixar-me ben acalorada. Vaig posar música de Fairuz i vaig fer-me una dutxa refrescant que va acabar amb un massatge amb uns olis de l’Occitane que m’encanten. Vaig comprovar que la depiladora havia fet bé la seva feina. La cosa mística va ser imaginar que l’aigua s’emportava totes les cabòries. Vaig acabar posant-me crema hidrantant als genolls i als colzes, que diuen que la Preysler ho fa cada dia i em dóna bon rotllo fer-ho.

Amb el pis i l’ànima una mica més neta, i més cansada i famolenca que abans, vaig disposar-me a sopar. Una espelmeta. Vaig obrir la safata de sushi i vaig esperar els 20 minuts indicats al plàstic de la safata que calia esperar. Taula parada i minuts passats. El sushi, una cerveseta gelada i el Marc Almond sonant. I la inestimable companyia del Negret i del Tigret. A l’hora del postre vaig canviar de música i vaig menjar gelat de xocolata belga amb el Beat Surrender de The Jam. Brutal.

Vaig llegir una mica, vaig parlar amb un parell d’amigues i vaig escoltar els The Smiths compulsivament i també un disc molt bonic del Morrissey. Finalment vaig posar-me a escoltar el Dioptria d’en Pau Riba i vaig cantar les seves cançons. En Pau Riba és molt místic. I diria que va ser en aquest punt que em va començar a sortir tot el cansament acumulat de la setmana i vaig decidir anar-me’n a dormir. Quina gran revetlla, de veritat. Tranquil·lament, sense esgotar-me escenificant res i sense lamentar cap absència. Quina gran revetlla!!

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Sant Joan

  1. marta ha dit:

    A mi m’ha encantat el teu comentari! Moltes gràcies!!!

Deixa un comentari

