42,192 km

Crònica amarga d'una cerca maratoniana.

[@more@]

Estic buscant el llibre de poemes ‘Elegies de Bierville’ de Carles Riba, qualsevol llibre de poemes de Clementina Arderiu i la traducció que va fer Jordi Llovet del ‘Càndid’ de Voltaire. 

En primer lloc vaig a la FNAC. És mentida. No hi vaig perquè normalment a la FNAC no tenen gaire coses en català malgrat que els dependents acostumen a ser encantadors. 

En segon lloc vaig a El Corte Inglés. També és mentida. Es tracta d’un lloc que em fa molta ràbia tot i que, justament potser perquè fa tanta ràbia a tanta gent, a vegades hi ha coses que no hi ha a altres llocs. Això sí, aquí a vegades els dependents són una mica particulars. 

En tercer lloc vaig a la llibreria Documenta. M’agraden les llibreries on hi ha llibreters que sempre són els mateixos i que et comenten coses sobre els llibres si els ho demanes. Segurament n’hi ha moltes més però només tinc present aquesta i la Dietz on, aquest cop, no he anat. A la llibreria Documenta m’expliquen que els llibres que busco no són fàcils de trobar i que segurament hauré de tirar de biblioteca però jo vull tenir els llibres i, sobretot, vull que aquests llibres es puguin trobar fàcilment. 

Recordo que fa temps sovint anava a la llibreria-papereria Casmat del carrer Joan Güell de Barcelona. Era una botiga de barri i de petita m’hi compraven llapis, bolígrafs, portamines, mines, paper, gomes d’esborrar, agendes, mapes i estoigs. Acompanyava els grans a comprar-hi diaris i revistes i m’hi compraven superpops, ragazzas, diccionaris, còmics i llibres juvenils. Quan vaig començar a tenir diners, de tant en tant hi vaig comprar algun llibre però els tenien una mica més cars que a la FNAC. Un dia van tancar. Em va saber greu. Em va saber molt de greu. En el seu lloc diria que ara hi ha una botiga de bicicletes, que suposo que vénen una mica més cares que en altres llocs.    

Torno al tema dels tres llibres que busco. Després de donar-hi algunes voltes he decidit mirar si trobo aquests llibres per internet, primer al web del ISBN on hi ha tots els llibres que s’han editat, després a alguna llibreria digital com ara La Central (sense èxit) i la Casa del Llibre i, finalment, a l’Amazon. Demà miraré si el web de La Central funciona i miraré l'Alibri (antiga herder). Potser demà passat miraré a Laie, etc.  Ho aniré apuntant.  

 

Llibre

Documenta ISBN La casa del llibre Amazon
Riba C. Elegies de Bierville.  No (però el van tenir)  No hi és No hi és Hi és en castellà i en anglès.
Arderiu C. … No (però n’han tingut) Hi ha 2 llibres esgotats No hi són Hi ha 2 llibres esgotats
Voltaire. Càndid o l'optimisme (traducció de Jordi Llovet) No Hi és. No hi és No hi és

 

 

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

14 respostes a 42,192 km

  1. júlia ha dit:

    Trobar un llibre una mica antic, encara que dels dos primers que parles se n’han fet reedicions, és una aventura, avui. No sé si hauràs provat la llibreria ONA, allà, com que tot és en català, és més fàcil, encara que darrerament també m’hi he trobat amb mancances importants. El que no entenc és si no te’l poden demanar, per exemple, a Documenta. Al llibreter ‘de tota la vida’ de Documenta de vegades, darrerament, també li he sentit dir que un llibre ja no hi era i després l’he trobat, no et pots fiar ni dels experts… Les llibreries com la que menciones, de barri, més o menys, te’l demanaven i llestos, però també han anat desapareixent.

  2. Albert ha dit:

    Les Elegies de Bierville han estat reeditades fa unes setmanes per Edicions 62, en aquest format nou en què edita la poesia, però tot i així són difícils de trobar. Jo les vaig acabar trobant a LAIE després de passar per les Centrals, i el que és més curiós, en un pack amb el Domini màgic de Vinyoli tot plegat per 12 €. Rar si tenim en compte que les edicions de 62 no baixen dels 15 Eurots la peça. En fi, sort en la recerca.
    No havia tingut ocasió de comentar-t’ho, però segueixo el teu bloc des de fa unes setmanes i és dels pocs que m’agraden “de veritat”. Felicitats i fins aviat.

  3. júlia ha dit:

    T’he mencionat en el meu blog, amb el teu permís, sobre el tema de les recerques de llibres que no es troben.

  4. No pensava fer avui cap post però m'ensopego amb dos textos bloguers que m'esperonen a ficar-hi cullerada.A Volar de nit és perillós, algú explica la seva recerca per diferents llibreries, intentant trobar coses tan …

  5. No pensava fer avui cap post però m'ensopego amb dos textos bloguers que m'esperonen a ficar-hi cullerada.A Volar de nit és perillós, algú explica la seva recerca per diferents llibreries, intentant trobar coses tan …

  6. Dessmond ha dit:

    No sé per quins set sous no ha aparegut el primer missatge.
    Et deia que pots fer la consulta al llibreter, que té el blog http://llibreter.blogspot.com/ i el seu correu-e és el que t’he deixat més amunt. És un bon crack.
    En Miquel també ho és. Però és una altra mena de crack.

  7. El Llibreter ha dit:

    Com bé diu Miquel, les Elegies de Bierville van ser reeditades pel Gremi de Llibreters i Edicions 62 junt amb Domini màgic de Joan Vinyoli per rescatar-les d’una abominable descatalogació. És per això que em sembla al·lucinant que no les hagis trobat.

  8. dessmond ha dit:

    En Miquel és una de les persones més documentades dels PPCC sobre literatura catalana. Però ho fa per hobby. És més crack que El Llibreter, que al cap i a la fi viu d’això.
    Tinc la sospita de que el fons que atesora en Miquel ni de conya el té El Llibreter. I ho dic amb el màxim de respecte.
    Les seves connexions amb les editorials són més efectives en molt cassos que les que pugui tenir el propi autor.
    M’aturo aquí.
    M’en reafirmo. En Miquel és un crack. La llàstima és que no tingui blog.

  9. dessmond ha dit:

    En Miquel és una de les persones més documentades dels PPCC sobre literatura catalana. Però ho fa per hobby. És més crack que El Llibreter, que al cap i a la fi viu d’això.
    Tinc la sospita de que el fons que atesora en Miquel ni de conya el té El Llibreter. I ho dic amb el màxim de respecte.
    Les seves connexions amb les editorials són més efectives en molt cassos que les que pugui tenir el propi autor.
    M’aturo aquí.
    M’en reafirmo. En Miquel és un crack. La llàstima és que no tingui blog.

  10. dessmond ha dit:

    I perquè no goses dir-ho?
    Pots deixar-ho escrit al meu blog, si el jurament és tan en ferm.

  11. dErsu_ ha dit:

    Per cert, si vols afegir una cerca impossible: la poesia de Rosa Leveroni.

  12. marta ha dit:

    És veritat! Ara ho acabo de veure i també he vist que de Clementina Arderiu hi ha algun llibre no esgotat.

Deixa un comentari

