D'Alfama cap a …

Un fado abans d'anar a fer cagar el tió a Ripoll.

[@more@]

Abans d’ahir ho vaig fer. Vaig caminar sota la pluja gelada durant un moment mentre m’imaginava que em veies i que pensaves una d’aquelles coses que em fa vergonya escriure i que avui ja no em diràs. Però no em vas veure i vaig pensar les coses que diu aquesta cançó 

‘Agora que lembro as horas ao longo do tempo, desejo voltar, voltar a ti, desejo-te encontra. Esquecida, em cada dia que passa, nunca mais revi a graça dos teus olhos que eu amei. Má sorte, foi amor que não retive e se calhar distrai-me… qualquer coisa que encontrei’. 

Després de sentir-la set vegades vaig pensar que tant de bo algú em castigués a copiar mil vegades ‘No tornaré a fer-me il·lusions’. M’ho hauria carregat tot. L’amor, París, els rens, les fires, els avets, els torrons, les neules, els regals, el color verd i el color vermell. M’havia il·lusionat com una burra i m’havia constipat caminant sota la pluja. 

No sé què tenen els solsticis que destiroten.  

Avui marxo a passar més fred, a fer cagar el tió, a muntar alguna cosa a l’hora de la missa del Gall, a pensar i a menjar coses dolces, a retrobar-me amb vells amics i, segurament, a despedir-me d’algú que no tardarà a marxar. Tot plegat és una comèdia que, a estones, pot ser deliciosa.  

Em tornaré a fer il·lusions, set o mil vegades més. No m’importa. Bon Nadal per a tothom.  

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a D'Alfama cap a …

Deixa un comentari

