Avui toca relaxar-se

 

S’ha acabat aquest vici de pensar en el futur i en els finals. I si el secret és no posar terminis a les coses? Molta gent fa trampes quan parla de la seva vida. Diuen que d’altra manera no és possible viure. Trampes en el temps i, sobretot, trampes en les paraules que ens empressonen, que ens creen dependències, que ens fan sospitar, que ens canvien, que ens fan mentir, que ens alliberen i que ens salven la pell. I així hi ha llumetes en un restaurant de Roma, ulls que riuen, somriures que parlen petonejant-se, absències que cremen, promeses que es respecten sempre o gairebé sempre, pors, manies, boques que menteixen quan diuen que s’estimen i pel·lícules on hi és tot.

Ara em convertiria en l’Scarlett O’Hara per escriure el text de la meva vida, amb un rave a la mà i lleugerament despentinada. Però no puc. Llàstima. Perquè voldria dir que crec en l’amor. Estúpidament. Que passions immenses i tristeses miserables em distreuen sempre. Que hi ha de tot i de res. Aventures, aliances, famílies, bogeries, empreses i ressignacions. I temps. I que l’amor qui sap si és com la literatura, un joc al qual s’accepta jugar, una ficció, una enganyifa i un embolic, amb un punt d’artifici i un punt de genialitat, amb receptes que funcionen i d’altres que funcionen potser sí o potser no. Però no puc.

I no té cap importància. No cal saber dir què és l’amor ni què és la literatura perquè se segueixin omplint fulls i fulls amb paraules dolces i amargues, des de la felicitat i des del dolor, sense cap finalitat més enllà d’un intercanvi tan plaent com temporal que, definitivament, no s’entén. Que ningú no busqui cap conclusió perquè no n’hi pot haver cap. Creure en un misteri potser és més fàcil que creure en el no-res. Parlar de l’amor és encara més difícil que estimar. No ho tornaré a fer. L’amour est un oiseau rebelle. Que soni només una havanera tan dolça com ferotge, que s’escapa i que t’atrapa i que és, gairebé, vulgar.

 

[@more@]

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a Avui toca relaxar-se

  1. yrun ha dit:

    Hi ha una frase per mi que és la que defineix més bé el desamor, es del J.V. Foix i més o menys diu: “no cal quem parlis, ni que em miris, si fins i tot amb els ulls tancats ja sé el que m’escrius: no m’omplis més de flors, ja no t’estimo…”
    Em cala tan fons aquesta frase…

  2. Bravant ha dit:

    Molt ben encertada la frase de ‘Carmen’ de Bizet sobre l’amor. I molt ben trobat l’enllaç epicuri. El proper dia sobre què ens tocarà reflexionar? És una sèrie que has iniciat que promet molt!

  3. grass-shopper ha dit:

    nihilisme al poder! sense aquest joc la vida seria massa mediocre i mecànica, paga la pena encara quan la cosa es torça. Droga dura, que és l’amor.

  4. Hahaha!! Això de “jo crec en l’amor” em recorda una mica aquells manguis que diuen “sóc innocent, crec en la justícia”.
    Jo també crec en l’amor

  5. Robert ha dit:

    Hola! un bloc realment interessant.Tornaré a visitar-te de nou.
    Ens veiem

  6. Trobe a faltar nous posts

  7. marta ha dit:

    Moltes gràcies pels comentaris. Em sembla que no em guanyaria la vida contestant/comentant comentaris però ho intentaré perquè em ve de gust fer-ho. Apa.
    Crostaman: És clar…
    Mery Cherry: Sí que té interès 🙂
    Perdedor: Vulgar en un sentit no pas despectiu 🙂 Gràcies pels ànims
    Yrun: Desamor? Quin desamor? 🙂
    Bravant: Moltes gràcies! Aquest era l’últim post de la sèrie però moltíssimes gràcies 🙂
    Grass-shopper: Sí però es pateix molt quan es pateix!
    J.Söldner: No hi he anat però en tinc ganes 🙂
    Sir William Temple: Quin comentari més enginyós! L’he trobat genial jejeje
    Josep: Un comentari tendre i estimulant, gràcies! 😉

Deixa un comentari

