He parit un llibre

 

L’agost de l'any passat vaig quedar-me prenyada de la necessitat d’escriure un llibre. El primer mes va ser fantàstic, escrivia 8 o 9 pàgines al dia, tenia l’esquelet del llibre pensat i m’agradava. Em vaig marcar uns capítols i una extensió aproximada on volia arribar. Quan vaig ser a la meitat, vaig sentir-me satisfeta del ritme que havia aconseguit i vaig parar d’escriure. Van passar tres mesos. Al desembre vaig llegir el que havia escrit i em vaig espantar. La criatura era horrible. Vaig decidir dedicar-me a altres coses i van passar sis mesos més.

Últimament tornava a tenir claríssim que volia acabar el llibre aquest any i passar pàgina. Però no me’n sortia. Un dia vaig pensar que el solstici d’estiu podia ser un bon moment per matar el tema d’una vegada. Durant aquesta última setmana he estat revisant, rescrivint i corregint el projecte de llibre a corre-cuita amb la idea de presentar-lo a un premi literari.

Però ahir vaig fer tard. Quan vaig arribar a l’oficina de Correus de El Corte Inglés de Diagonal, a dos minuts que tanquessin i que s’acabés el termini per enviar-lo, em van dir que ja havien tancat i que no m’ho enviaven. Vaig suplicar una estona. Sense plorar. Potser el meu destí a la vida és suplicar. O arribar tard. O no saber lluitar. O queixar-me de tot.

Si hagués arribat a temps, tinc la sensació que m’hauria alliberat del pes del llibre i avui n’hauria cremat (o estripat i llençat) una còpia en una espècie de ritual. Però no vaig arribar a temps. I no passa res. Hi ha altres opcions. Sempre hi ha altres opcions. Sempre hi ha gent que viu condemnada a les altres opcions.

Però mirem-ho en positiu. Volia escriure el meu primer llibre i ho he aconseguit. Si no he arribat a temps d’enviar-lo on volia és només perquè o bé no he volgut o bé no he tingut enllestida la feina a temps. A més, l’objectiu era escriure un llibre, presentar-lo a un premi és presumptuós.

Però m’hauria agradat molt presentar-m’hi i guanyar. Ara penso que potser he fet tard expressament per no haver d’assumir que el llibre no té cap possibilitat. És molt possible. Ja en faré un altre. Però primer havia d’acabar aquest i ahir ho vaig fer. Crec en l’amor. Encara que l’amor no cregui en mi. Demà serà un altre dia malgrat que la realitat tingui gust d’absència.

 

[@more@]

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a He parit un llibre

  1. Papitu ha dit:

    Hi ha maneres de jugar que es basen justament en la voluntat de perdre, perdre però per guanyar. Has guanyat un llibre i has perdut un premi, o millor dit no l’has guanyat. Fa por ser jutjat, però la vanitat ens pot. Endavant, potser aquesta no es la teva novel·la però ha estat el teu somni i el teu objectiu i els has assolit. Has vençut quelcom dins teu.

  2. carles ha dit:

    El podries penjar a internet amb una llicència de creative commons (per exemple) q evitès q algú en pugui fer ànim de lucre sense el teu permís, però fent-ne lliure la seva distribució i lectura.
    Tot depen de si creus q et faràs rica amb aquest primer llibre o simplement vols compartir-lo per a q la gent hi participi i si s’hi enganxen en sortiras guanyant.
    A la vegada q una edició digital no treu q una edició impresa tingui exit. Hi ha diferents casos d’èxit en aquest sentit q van ser-ho arrel de l’èxit de l’edició digital.
    gràcies per la felicitació d’aniversari i enhorabona pel llibre sigui com sigui,

  3. marta ha dit:

    Ui quantes idees 🙂

  4. j. söldner ha dit:

    jo el vull llegir… digue’m xafarder!

  5. RUSO X ha dit:

    Molt be! molt be! molt be!
    En quant sigui de domini públic, vull una copia, o un exemplar, o una descarrega, sigui el que sigui com vulguis distribuir ho
    Felicitacions!

Deixa un comentari

