Quanta, quanta Rodoreda

Aquest any Mercè Rodoreda és l’estrella. Quan tenia dotze anys i els meus referents familiars havien desaparegut, diuen que freqüentava males companyies, i és cert; però també escoltava música i llegia llibres. Per aquells temps no en parlava amb ningú perquè els meus millors amics no llegien. Eren, això sí, molt més autèntics que la colla de nens perfectes que llegien coses que no m’atreien gens. Així va caure bona part de la biblioteca de casa on hi havia, entre altres tresors, llibres de la Rodoreda que vaig disfrutar d’una manera obscura esquivant la llum blanca del dia que em començava a semblar avorrida, previsible i embrutidora.

Uns anys més tard vaig deixar de comprar tabac i xibeques i vaig intentar tornar a agafar el tren ingenu dels nens i nenes de la meva edat i, fins i tot, vaig decidir confiar en els grans, aquells inútils que creia que no tenien ni puta idea de res. Un dia li vaig preguntar a la professora de català que com és que ens feia llegir un llibre que no era d’un autor català a l’assignatura de català. Com a resposta em va demanar que li proposés el llibre d’algun autor català. Vaig pensar ràpid i vaig dir ‘Aloma… de Rodoreda’ i la professora em va vomitar que la Rodoreda era un rotllo com qui diu que no li ve de gust menjar patates bullides per sopar després de tres anys seguits de menjar patates bullides. Suposo que aquella professora només volia que els alumnes llegissin però a mi em va caure fatal.

 

[@more@]

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Quanta, quanta Rodoreda

  1. Papitu ha dit:

    Hi ha un temps per la mel i un altre per la coca-cola. Hi ha un temps pels Ramones i una altre per Turandot.
    …i és clar, també hi ha gent que no arriba a tenir mai temps, ni paciència per la mel, ni per Turandot.

Deixa un comentari

