Més Rodoreda que és l’any Rodoreda

Durant la meva adolescència no em vaig convertir en una bona nena. Em van regalar una biografia de la Mercè Rodoreda i no me la vaig llegir mai. No em va interessar gens i només vaig fullejar les pàgines sobre la seva infantesa com quan m’encantava mirant reportatges de la revista ’Hola’ sobre la vida de Grace Kelly. Recordo, això sí, haver enganxat algun fragment on explicava que escrivia per necessitat i que havia estat feliç només fins als onze anys. Això em va agradar. Trobo curiós, i a vegades m’espanta una mica, pensar amb quina intensitat algunes coses no m’han acabat d’interessar prou a la vida i quantes, en canvi, m’han captivat.

Atzar a part, el temps està ple d’oportunitats, camins i moments. I hi ha molts dies avorrits. Aquesta idea sovint em tortura quan sembla que tot ja ha passat i que no ha de tornar a passar res més i, malgrat aquesta falsa certesa, he de fer un munt de coses i mai no les acabo. M’agrada escriure. Quatre ratlles emocionants per un bagul de misèries, llàgrimes i enganys. I la vida real. Dosificada, disfressada, en brut, en diferit o en directe. Perquè els bons moments són combustibles i els dolents són materials per reciclar, i al revés. M’agrada escriure però, en canvi no sóc una gran lectora. Per què sembla que una cosa hagi de suposar l’altra? Em costen els finals dels llibres, de les relacions, dels escrits i de les nits. Sóc mandrosa i covarda però aviat tornaré a llegir Rodoreda perquè em fa morbo. Han passat un munt d’anys. A veure què hi trobo aquesta vegada. Sense plaer no hi hauria res.

 

[@more@]

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

