Un diumenge de tardor

M’imagino que seria meravellós tenir més contacte amb la natura, instal·lar-me en un lloc més obert i sense edificis, ni carreteres, ni cables, ni tuberies, tenir un hort i bestiar o, millor encara, ser com la Brooke Shields a El llac blau i viure en una mena d’assentament neolític, quedar-me prenyada d’algú de la tribu, recollir fruita, rentar roba al riu i parir en una bassa un dia perfecte en què no fes massa calor ni massa fred.

Però seria millor? Ni idea. Em costa imaginar que una vida més senzilla pogués proporcionar-me més felicitat. Potser aleshores em sentiria presonera d’un altre tipus d’aïllament, el d’una vida més dura i austera. I adéu als cosmètics, a la música, als llibres i al cinema. Ni supermercats, ni rentadores, ni neveres, ni medicaments, ni estufes, ni pizzes preparades, ni gelats, ni hospitals, ni trens, ni gintònics, ni acordions, ni trompetes, ni saxofons, ni llits, ni llençols, ni arracades, ni perfums.

Totes aquestes coses -trivials o no-, sense fer-me feliç, em semblen un gust. Escolto el Marc Almond tirada al sofà de casa un vespre qualsevol mentre escric alguna cosa. Visc una vida còmode i sense grans dificultats, mandrejo tapada sota d’una manta suau mentre penso en la pila de llibres que tornen a amuntegar-se a la tauleta de nit. Sóc lliure i no tinc por. No tots els diumenges han de ser tristos.


 

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Un diumenge de tardor

  1. El Llac Blau ha estat segrestat per Polaris World

  2. nau argos ha dit:

    Com poden haver-hi coses senzilles en un món absurd? Un món bucòlic o neolitic seria un món absurd igual: incomprensible en estat pur. I no et dic res de la teva idea de parir en el neolitic dins d’una bassa!!! quan tornis a pensar coses d’aquestes torna al llit fins que et passi. 😉

  3. Ferran ha dit:

    “Sóc lliure i no tinc por” ?
    Jo diria :
    “No tinc por, per això sóc lliure”
    Pel que fa a la felicitat, segur que no depèn del fet que visquem una vida més o menys senzilla.
    Feliç ? Sense por ? Lliure ?
    Coi, què bé sona !

Deixa un comentari

