Amants, insomnis i classificacions

Hi ha dos tipus d’amants. Els que ronquen i els que no. I aquesta no és l’única classificació possible. Hi ha dos tipus d’amants. Els que es queden a dormir i els que marxen a dormir a casa seva. Hi ha dies que em pregunto per quina estranya llei tots els amants que es queden a dormir a casa ronquen. Però una cosa és roncar una mica i una altra cosa és ser un roncador violent. Suposo que el matrimoni deu curar-ho tot però quan no hi estàs acostumada, dormir al costat d’un home que ronca de manera violenta i que sembla posseït per un esperit fosc i salvatge et fa patir molt i fins i tot pot arribar a afectar el teu rendiment professional el dia després.

Quan l’amant ronca i ronca fort i sembla un home orquestra, tot tipus de pensaments terrorífics passen pel teu cervell de dues a set del matí i així és molt difícil adormir-se. I si es mor enmig d’un ronc? A qui trucaries? Com ho explicaries? Per què no vas fer aquell curs de primers auxilis? D’altra banda, quan l’amant parla mentre dorm és impossible no intentar esbrinar què diu. I si es comunica amb el més enllà? I si té poders sobrenaturals? I en quin idioma parla? Fa tanta por que t’espantes i tornes al joc de les classificacions per desviar l’atenció i mirar de tranquil·litzar-te.

El despertador sonarà aviat. Hi ha dos tipus d’amants. Els que tenen gana i els que no. Hi ha amants que et deixen la nevera buida i hi ha amants que no volen ni un got d’aigua. I encara n’hi ha més. Hi ha amants que tenen son molt d’hora a la nit i hi ha amants que no veuen l’hora d’anar a dormir. Tothom ho sap. Hi ha amants que dormen amb pijama i amants que dormen despullats. Hi ha amants que es desperten amb ganes de fer coses quan tot just es fa de dia i hi ha amants que de set a onze del matí es transformen en ogres que es comuniquen sense paraules, amb la intensitat de la mirada i, només en cas d’extrema necessitat, amb la vivacitat expressiva d’una masculina combinació de monosíl·labs i sons guturals.

Els puc entendre. A mi tampoc no m’agrada llevar-me d’hora i prefereixo no parlar fins que no he esmorzat. Potser per això prefereixo un discret ogre matutí que una marmota de mitjanit. A menys que la marmota de mitjanit sigui extraordinàriament silenciosa i faci les feines de casa mentre jo dormo fins a dos quarts d’onze. Però mai no he tingut cap amant que fes una cosa així. Hi haurà alguna relació entre roncar i fer les feines de casa? Quina mala sort no haver tingut mai cap amant interessat en fer les feines de casa, ara que ho vaig pensant. Hi ha dos tipus d’amants. Els que dormen i els que pateixen insomni. Jo sóc del segon tipus.

Típica imatge d'una marmota

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

20 respostes a Amants, insomnis i classificacions

  1. XeXu ha dit:

    Mira, ara em vaig a vendre una mica, no com a amant, eh, com a persona, però que ho pots fer extensible si vols. Jo no trobo mai l’hora d’anar a dormir, i menys encara si estic fent coses interessants, però en canvi, també m’agrada fer coses acabat de llevar, i no parlo de les feines de casa (en això no em puc vendre gens). I no menjo massa pels matins, però un gotet de llet amb nescafè sí que l’oferiries, no garrepa!

  2. Lluís ha dit:

    Això de les classificacions és terrible, perquè quan comences no acabes. Diria que també hi ha l’amant no-amant, el que parla i dorm, però no ama. Sobre parlar adormit (tot i les meves inclinacions esotèriques) sempre m’ha fet l’efecte que es comuniquen amb la mama o el papa i no pas amb el més enllà. En tot cas, una de les conclusions que trec del teu text és que en dies laborables (nits laborables sona lleig) més val dormir sol.

  3. Jesús M. Tibau ha dit:

    i també hi ha els que intenten classificar-te sempre 🙂

  4. Joan ha dit:

    Tot no es pot tenir,,,però si algú et ronca sempre el pots despertar i posar-lo a fer feina…………que si és un bon amant per això que ha vingut.
    Et passo l’enllaç per imprimir el bloc. I encantat de compartir taula en una trobada tant fantàstica. Ens anem llegint
    http://blog2print.sharedbook.com/blogworld/printmyblog/index.html

  5. tirantlobloc ha dit:

    … caram, ho saben els teus amants que són objecte de classificació? Jo els ho explicaria, potser els passes l’insomni i no t’empiparan roncant! 😉

  6. Natalia ha dit:

    Jo les classificacions les feia quan dormia sola i pensava: és impossible trobar un amant que a les 21:00 ja vulgui ser al llit, com jo, i sobretot a l’hivern; xerrar una estona llarga abans de dormir, com jo, llevar-se a les 6:00 els diumenges, com jo, i parlar des del primer moment,com jo; i llevar-se amb una gana ferotge, tanta que no importa baixar a buscar croasans farcits acabats de fer a les 7:00 AM, havent fet un pre-esmorzar, encara que sigui hivern i nevi, com jo. Ara que he trobat el meu amant, veig que no és impossible (encara que tampoc es compleixen al 100% tots els punts) i he decidit que no em conformaré amb menys. La part negativa és que per a la majoria de la població, em temo que jo seria una pèssima amant.

  7. carme ha dit:

    T’entenc perfectament; davant la impossibilitat de dormir, el millor que es pot fer són classificacions d’amants, que sempre són molt més creatives i molt menys angoixants que preparar l’agenda laboral de la setmana vinent!

    Em sap greu haver parlat tan poca estona amb tu, ahir…la propera vegada, miraré de seure més aprop teu 🙂

    Un plaer,
    Carme

  8. XeXu, t’apunto a la llista d’homes que diuen que no parlen de les feines de casa, així.

  9. Lluís, m’has enganxat. Tinc dos apunts més preparats sobre això (i la cosa empitjora) però ara no m’atreveixo a publicar-los! Feliç setmana laborable.

  10. Jesús M. Tibau, i després hi ha els que sempre queden ben classificats 🙂

  11. Joan, mil gràcies!!!! Miraré l’enllaç i miraré de fer el que vaig comentar.

  12. tirantlobloc, ja sabia jo que m’oblidava de fer alguna cosa. Vaig a mirar com va anar-te el dia d’ahir 🙂

  13. Natalia, el teu comentari és genial. Tan de bo totes les parts negatives fossin com la que expliques 🙂 Per cert, i perdona que em fiqui on no em demanen, no et faria gràcia tenir un blog?

  14. Carme, és això, molt millor explorar opcions creatives que angoixar-se i punt. Em sembla que ens comuniquem telepàticament amb tu i el teu home. Demà us escric. Molts petons! 🙂

  15. Jordi Girbén ha dit:

    La marmota m’ha fet recordar alguns refugis dels Alps (on s’han espavilat a pidolar menjar). Imagina’t passar una nit en una sala atapeïda de roncadors, apilats en lliteres de quatre pisos…, una trentena o tal vegada més. La cosa amatòria ja pots desestimar-la. Recordo la guarda de la Charpoua, especialitzada en tocar diana a les tres de la matinada. La mossa passava mesos amb una petita separació a les lliteres com a únic espai propi; un espai mínim i la meitat ocupat per llibres!. No crec que ningú la superi en qüestió d’escoltar roncs.

  16. Natalia ha dit:

    Marta, sobre això de tenir un blog propi… amb el teu permís, utilitzo el teu tímidament. No sóc prou lliure per tenir-ne un de propi. Diuen que un escriptor no és prou lliure per escriure fins que no moren els seus pares, i jo em sento una mica així (no podria expressar el que realment sento pel temor de que gent massa propera em llegís). Sí, és covardia. I molta mala llet amagada, també.

  17. Jordi, tal com tu ho expliques, malgrat tot, m’has fet pensar que potser aquests roncs arribaven a ser una mena de melodia.

  18. Natàlia, t’entenc però també em sembla que noto que escrius amb ganes i per això t’ho he dit. Una abraçada

  19. Carme J. ha dit:

    També existeix el que no ronca, no vol mai un got d’aigua, té son i quan ama, només ho fa com a ell li agrada i a hores convingudes i no com cal o com “et” cal, per moltes subtils o no, indicacions que li facis. Convé deixar-lo volar de nit i també de dia!

  20. Marta ha dit:

    Carme J, en aquest cas, millor que ronqui! 🙂

Deixa un comentari

