Parelles impossibles

Un migdia lluminós de juliol els carrers són plens de gent. Dins d’un restaurant massa fosc hi ha una parella que no riu.

A (amb poc ànim): Demana’m una cervesa, vaig al lavabo.

(Música de fons: qualsevol èxit dels vuitanta o dels noranta)

Passen sis minuts.

B: No t’he demanat cap cervesa, el cambrer no ha vingut perquè no hi eres. No et ve de gust beure vi?

A: Sí, de fet, sí. Demanem la carta. Tinc gana.

Tres segons més tard un cambrer guapíssim passa pel costat de la parella.

B: La carta, si us plau.

C: Ara mateix.

Disset segons més tard el cambrer els entrega un parell de cartes.

(El fil musical es manté estable)

B: Vols que ens partim una amanida?

A (molt tens): No vull compartir res avui.

B (intent de somriure): D’acord, perdona.

(Continua el fil musical amb una altra cançó)

Un minut i mig més tard, B trenca el silenci.

B: Ostres quina bona pinta que fa tot. Ja sé què vull: amanida d’alvocat i llagostins de primer i magret d’ànec de segon. Sí, sí, sí. I no m’ho miro més o començaré a tenir dubtes i al final no sabré què demanar. Mmmmmmmm!

A (amb desgana): Ho fas expressament i no cal. No fa gràcia.

B: Què?

(Fil musica: fatal)

A (amb ràbia): Havia pensat demanar el mateix.

B: Ah sí? Ostres, què avorrits que som!

Tres minuts més tard apareix el cambrer sense fer soroll. Té el front suat.

(B s’imagina C follant)

C: Ja saben el que volen?

B: Encara ho estem mirant…

A (solemne): No. Ja està decidit.

C: Diguin, endavant.

B (amb un gran somriure): Per mi l’amanida de llagostins i el magret.

A (sense somriure): Per mi la pasta amb verduretes de primer i el lluç amb olivada de segon.

Onze segons estèrils avall, A i B no diuen res i miren en direccions oposades, C pren nota i ja no sua.

(Fil musical: totalment irrellevant)

C (exhibint una meravellosa mirada blava metàl·lica i calenta a la vegada): Molt bé, senyors, i per beure què els vindrà de gust?

A: Farem algun vinet. Tenen ampolles de quart?

C: Normalment en tenim però avui no, em sap greu. Hem tingut un petit problema amb les comandes i és per això… Però si volen els puc recomanar…

A interromp C.

A: No passa res, podrem sobreviure sense vi. Per mi una aigua.

B (mostrant resignació): Doncs jo també beuré aigua…

C: D’acord, molt bé. Dues aigües. Fredes o naturals?

B: Molt freda.

A. Natural.

B: Perdó! Faig un canvi. Vull aigua amb gas. Amb gel, si pot ser.

C: Pot ser. Vols que hi posem una mica de llimona?

B: Sí! Bona idea.

C: Perfecte. I vostè?

A (amb una rialla un xic violenta al final): Sense llimona, sense gel i sense gas. Soc més avorrit jo.

(El cambrer marxa)

D: Una mica de pa? Avui en tenim d’olives, integral i de cereals.

B: D’olives. Què bé que en tinguin, és el meu preferit.

A (els ulls injectats en sang): Cereals.

(D serveix els dos panets i marxa)

B: Ho has tornat a fer, no m’ho puc creure.

Tretze segons de silenci incòmode.

(Fil musical: irritant)

B: Hauries pogut agafar el mateix que jo si et venia de gust.

A: Ja ho sé.

Sis minuts sense cap tema de conversa interessant.

B: Aprofito per anar al lavabo. No tardo gens.

(Nou minuts: un clau)

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

20 respostes a Parelles impossibles

  1. XeXu ha dit:

    Un clau amb el cambrer d’ulls blaus? Qui sap…
    Quin problema hi ha en demanar el mateix o que agradin les mateixes coses. Si s’està de bones, pot ser romàntic i tot, no?

  2. galderich ha dit:

    I A es queda sense conversa… potser podria demanar un ganivet per poder tallar l’ambient a no sigui que B torni més relaxada i se li enfoti tot plegat.

  3. Lluís ha dit:

    Com si diguéssim, has escrit un conte de terror . Amb els horribles Europe al final (i anunciant el final). De manera que he acabat angoixat de veritat.

  4. El capità Nemo ha dit:

    A mi, com a en Lluís, veure aquest vídeo m’ha fet sentir molt malament. Aquests pantalonets, i els cabells crepats…

  5. Natalia ha dit:

    Ufff!!! Realment una mica angoixant, però genial!ç

  6. Anònim ha dit:

    Alguien necesita follar con alguien, o, todos juntos, quizás…después de eso..un viaje a algún lugar lejano y desconocido…Un abrazo, Marta.

  7. XeXu: Hi ha gent que fuig de qualsevol cosa que pugui semblar mig romàntica. De fet, ens pot passar a tots segons la companyia que tinguem o dels ànims que portem.

  8. Galderich: Diria que A odia mantenir cap tipus de conversa amb B i que B fa el que pot, és a dir, mira cap a una altra banda.

  9. Lluís, veig en el text un carpe diem salvatge disfressat. Escollir no fer el que ens ve de gust és arriscat i pot ser un conte de terror. En aquest cas una canço aparentment inofensiva pot disparar l’alarma. I mentrestant…

  10. Capità Nemo, a mi també em va fer angúnia el video quan el vaig posar al costat d’aquest text. Vull dir que el video i el text “empitjoren” un al costat de l’altre, veritat?

  11. Natalia, t’ha semblat angoixant el video o el text?

  12. Vanessa, no sé si volen fer-ho tots junts, potser sí, però jo diria que A no vol fer-ho amb B ni de conya.

  13. Ferdinand ha dit:

    Jo diria que A la té petita i B ha d’aguantar la inseguretat de A, convertida en ira. Però B es pot evadir quan vulgui, i en canvi A sempre la tindrà petita.🙂
    En canvi, a mi el vídeo m’encanta i em tranquil·litza.

  14. Clidice ha dit:

    Uf quin esgotament això d’anar sempre a la contra! Res, que em quedo amb C, tot i que no sóc gaire d’ulls blaus🙂

  15. Tirai ha dit:

    Ostres!! Saps? He donat per suposat, només començar a llegir, que B era un noi i A, una noia, però no tindria perquè ser així… podria ser a l’inrevés o podrien ser dos nois (o dues noies).
    Dos apunts personals: 1- quasi m’he tret un pes de sobre (me l’hauria tret si l’hagués dut), la meva parella i jo diria que, normalment, coincidim en algun plat, però no en tots (en part, per la gràcia de tastar el que demana l’altre). 2- Una ampolla de quart? Au, va! Entre dos quasi t’acabes una de 3/4 sense beure gaire! i em sembla que hi havia un 3, però no el recordo…

  16. Eulàlia ha dit:

    Tirai una ampolla de 3/4 està bé quan la cosa va bé, ara, en aquesta parella!!!.
    A és absolutament inuportable. Amb el menja no s’hi juga!
    Jo ja vaig tenir una bona ració d’ulls blaus en el meu ex. Ara es tinc a les meves filles. Per emmirallar-m’hi doneu-me ulls de xocolata.
    I sí ens has fet patir una mica…

  17. Marta ha dit:

    Ferdinand, la teva hipòtesi podria ser però jo diria que simplement A s’avorreix amb B. El que no em quadra és perquè B ha d’aguantar la inseguretat d’A. Potser està enamorat/da de B?

  18. Marta ha dit:

    Clídice, jo tampoc no sóc gens d’ulls blaus. Una abraçada!

  19. Marta ha dit:

    Tirai, absolutament que sí, aquesta és la gràcia de fer servir lletres. I sobre l’ampolla de vi, ara em penso si ho canvio. En un principi vaig pensar que fos una ampolla de tres quarts i vaig mirar si existien o si es deien d’una altra manera i no sé com vaig mirar-ho que em va semblar que només existien les de quart de litre.

  20. Marta ha dit:

    Eulàlia, m’ha fet gràcia el teu comentari de les racions d’ulls blaus. Jo també sóc més d’ulls de xocolata, de terra, de mel o de fulles seques. I sobre això de patir una miqueta, formava part del pla. Una abraçada.

Deixa un comentari

