A La Rioja triomfaràs i a Galícia sentiràs morriña

Sento fascinació pels anuncis de comunitats autònomes per captar estiuejants. Aquest any ja n’he vist un parell. Us els explico.

  • La Rioja

‘La tierra con nombre de vino’

Utilitza dues de les coses que més acostumen a agradar -el vi i el sexe-, amb un format innovador com de tràiler de pel·lícula. A més, s’han currat més d’un anunci. En el primer que he vist surt una noia estressada per la feina, una mena d’executiva agressiva que, de sobte, es planta de vacances a La Rioja, s’apunta a un curset de tast de vins i acaba sucumbint a una excitant aventura amb el professor-sommelier del curset. Del segon només he vist que acaba amb un súper morreig en què es veu clarament l’ímpetu de qui petoneja (una dona) i que el subjecte pacient i petonejat és un home. El missatge és clar: vés a La Rioja. Si ets dona lligaràs amb un home sensible, culte i refinat; i si ets home gaudiràs de la passió d’una dona alliberada i amb iniciativa. I no t’amoïnis si ets tímid, l’alcohol ho farà tot possible. Ah… i sobretot no t’amoïnis pel què diran perquè anar a La Rioja no és com anar a Cuba. És tan cinematogràfic que el lema –o com es digui- sembla el títol d’una peli ‘La Rioja, la tierra con nombre de vino’. Tatatachaaaaan.

  • Galícia

‘Galicia, sí es única’

Confesso que m’ha fet enveja perquè m’ha fet pensar que Catalunya és la única comunitat autònoma amb un fet diferencial que emprenya la resta d’Espanya. L’anunci de Galícia presenta unes quantes paraules gallegues d’una manera tan poètica, mística i misteriosa que vénen ganes d’anar-hi. L’anunci està molt ben fet, aconsegueix, pel meu gust, resultar bonic sense ser pedant, ni passar-se de ‘campechano’, ni semblar un docu-anunci d’Alfaromeo i els Paradors Nacionals. Recordo que diuen ‘morriña’, surten unes imatges precioses de mar i muntanya i una veu acaba dient ‘¿la sientes?’ o alguna cosa semblant. L’efecte és brutal. L’única crítica que se m’acudeix fer-li és que té un cert regust a supermercat Veritas i a móbil Nokia de floretes artístiques. Al final, l’anunci acaba dient una cosa com ara ‘palabras diferentes para lugares diferentes que no tienen igual’. Brutal aquí la intel·ligència de no dir ‘lengua propia’ però dir ‘palabras diferentes’. De tot cor, em trec el barret davant l’astúcia i el bon gust de qui ha pensat i ha fet l’anunci. Astúcia que brilla especialment en el lema ‘Galicia sí es única’ que té molta però que moooooolta tela.

A banda d’aixo, he estat mirant si Sant Google m’apropava a més campanyes i he trobat que València aquest any no en tindrà, que la d’Andalusia diu ‘Andalucía te quiere’ i que la d’Espanya diu ‘Sonríe, estás en España’. Malauradament no he trobat la de Catalunya que aquest any podria ser ‘En la tierra del Estatut, tómate un vermout’.

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a A La Rioja triomfaràs i a Galícia sentiràs morriña

  1. eudald ha dit:

    hahahah…
    un vermut!
    pairal si pot ser!
    jo també en vull…
    com els anuncis aquells de
    martini i la vida alegre!
    hahaha
    estatut, tururut…

  2. marta ha dit:

    Estatut tururut!!!! Molt musical, sisisi.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s